Peewee bett

Förrut hävdade man att de tjockaste och ledade betten var de bästa för hästens mun. Nu har forskningen gått framåt och man har insett att det inte stämmer. Hästarna är inte konstruerade för att ha en tjock metallbit i munnen. Delade bett, särskilt tvådelade belastar mycket i hästens mun och kan ge ett tryck på tungan. När hästen vill göra bettet mildare gapar den eller försöker trycka upp bettet i gommen vilket leder till smärta.
 

Jag har innförskaffat mig ett Peewee bett. Det är nog det bästa köp bland bett jag har köpt! Jag red Elina förrut på ett vanligt tredelat eller hacket, men hon gapade helatiden och ni läste ju själv vad förklaringen kan vara. Hon känns verkligen avslappnad och följsam på bettet. Att man inte hade köpt de tidigare, sneglade på det på Hööks. Dock var det lite för dyrt för min ekomion.. 
Bettet kostar ca 700 kr, vilket är gganska dyrt för ett bett, jag jag tycker helt klart det är värt alla pengar. Jag köpte mitt begangat, men i otroligt bra skick! 
 
Rekomenderar det starkt!!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback